Kaupunginhallitus, yleisavustus

Kaupunginhallitus, yleisavustushakemus

Helsingin kaupungin yleisavustukset on tarkoitettu rekisteröityjen yhteisöjen yleisesti hyödylliseen toimintaan. Yleisavustusta voi hakea toimintaan, joka ei kuulu minkään lautakunnan toimialaan.

Avustusta hakevan yhteisön tulee olla rekisteröitynyt asianomaista yhteisömuotoa koskevaan rekisteriin (esim. yhdistysrekisteri, kaupparekisteri).

Avustettavan hakijan
- toiminta on jatkunut vähintään vuoden ajan.
- toiminnan tulee kohdistua pääosin helsinkiläisiin tai merkittävään määrään Helsingin kaupungin asukkaita.

Kansliapäällikön myöntämät harkinnanvaraiset avustukset:
- Kansliapäällikön myöntämiä harkinnanvaraisia avustuksia voi hakea ympäri vuoden.

Kaupunginhallituksen myöntämät avustukset:
- Kaupunginhallituksen myöntämiä avustuksia yhteisöjen seuraavalle toimintavuodelle haetaan toukokuun aikana. Avustuspäätökset tehdään loppuvuodesta talousarvion hyväksymisen jälkeen.
- Hakuaika vuodelle 2026 on 2.5.-2.6.2025. Hakuaika päättyy 2.6.2025 klo 16.00.

Asian käsittelyn eteneminen

Näin haet avustusta
- Aloita asiointi avustukset.hel.fi-palvelusta.
- Tunnistaudu palveluun.
- Täytä sähköinen avustushakemus.
- Lähetä valmis hakemus.
- Voit seurata hakemuksen käsittelyä Omat hakemukset ja viestit sivulla. Avaa hakemus katsele hakemusta linkistä ja seuraa käsittelyä hakemuksen tiedot osiosta.

Milloin avustuksia haetaan?
Kansliapäällikön myöntämät harkinnanvaraiset avustukset:
- Kansliapäällikön myöntämiä harkinnanvaraisia avustuksia voi hakea ympäri vuoden.

Kaupunginhallituksen myöntämät avustukset:
- Kaupunginhallituksen myöntämiä avustuksia yhteisöjen seuraavalle toimintavuodelle haetaan toukokuun aikana. Avustuspäätökset tehdään loppuvuodesta talousarvion hyväksymisen jälkeen.
- Hakuaika vuodelle 2026 on 2.5.-2.6.2025. Hakuaika päättyy 2.6.2025 klo 16.00.

Hakemukset säilyvät asiointikansiossa neljä vuotta.

Asian eteneminen
- Päätöksen tekee kaupunginhallitus tai kansliapäällikkö.
- Saat päätöksen sähköpostin kautta.
- Kaupunki maksaa avustuksen hakijayhteisön pankkitilille.
- Avustusta saa käyttää vain myönnettyyn tarkoitukseen, ja sen käytöstä on annettava selvitys kaupungille.
- Ilmoita kaupungille viipymättä avustuksen käyttöön vaikuttavista merkittävistä muutoksista (avustukset.kanslia[at]hel.fi)

Voimassaoloaika

Hakemus on voimassa siihen saakka, kun päätös on tehty. Samaan tarkoitukseen lähetetty uusi hakemus korvaa vanhan, jos se on jätetty määräaikaan mennessä.

Lisätiedot

Helsingin kaupungin avustuksia haetaan sähköisen palvelun kautta. Poikkeuksellisesti hakemuksen voi toimittaa kirjaamoon. Kuoreen merkitään vastaanottajaksi Helsingin kaupungin kirjaamo, PL 10, 00099 Helsingin kaupunki.

Asioi verkossa

Kaupunginhallitus, yleisavustushakemus

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden
Vaatii tunnistautumisen.

Lähetä postia

Kaupunginhallitus, yleisavustushakemus

Sähköinen hakeminen on ensisijainen tapa hakea kaupungin avustuksia. Toissijaisesti avustushakemukset voidaan toimittaa Helsingin kaupungin kirjaamoon. Kuoreen tulee merkitä vastaanottajaksi Helsingin kaupungin kirjaamo ja asiaa käsittelevän toimialan, viraston tai lautakunnan nimi.

PL 10, 00099 Helsingin kaupunki

Hae avustusta

Tunnistaudu

Kirjaudu palveluun ja tee tunnistautuminen.

Kirjaudu sisään Esikatsele hakemusta